PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=224726}
7,6 82 790
ocen
7,6 10 1 82790
5,7 7
ocen krytyków
August Rush
powrót do forum filmu August Rush

Jestem muzykiem i co-nieco się na zawodzie znam... Smutne jest, jak powierzchownie potraktowano tutaj samo wykonywanie muzyki. Freddie Highmore czy Keri Russell radzą sobie z instrumentami jak słoń z baletem. Czemu nie przygotowano ich do gry na instrumentach? Wystarczyły by trzy miesiące przygotowań, mogły się nawet odbywać jeszcze w czasie kręcenia scen nie wymagających innych umiejętności, niż aktorskie! Adrien Brody na przykład przygotował się do swojej roli w "Pianiście" wybornie, dlaczego więc tu to nie nastąpiło?

Mówię o ewidentnych błędach, jak taktowanie przez Freddiego "raz" w górę, taktowanie 3/4 we fragmencie na 2/4, granie zupełnie innych dźwięków na klawiaturze, niż słychać (ewidentnie w scenie z pianinem melodia opada, a palce Freddiego poruszają się po klawiaturze w górę, a potem po przypadkowych dźwiękach). O graniu na gitarze nie wspomnę.

Fatalnie też wychodzi szuranie smyczkiem Keri Russell - źle trzyma "pręta", słychać vibrato, a w obrazie go nie ma, smaruje po strunie bez wysiłku, podczas gdy słyszymy wyraźnie, że wiolonczelista w tym momencie się męczy...

Gdzie był ekspert? Konsultant? Ktokolwiek odpowiedzialny? To straszliwie psuje cały efekt, nawet małe dziecko, stawiające pierwsze kroki w muzyce, zorientowało się, że coś jest nie tak. Niedopatrzenie od strony producenta, a dla mnie osobista obraza - że niby nikt się nie zorientuje? To rujnuje filmowy klimat, zniżając ten piękny film do poziomu kina klasy B, nadaje sztuczności... Przynajmniej w tych scenach. Cała reszta filmu, muzyka, fabuła, gra aktorska (poza tymi szczegółami) jest bardzo udana.

Naprawdę wartościowe kino familijne, nie mniej jednak zawiodłem się samą techniczną stroną filmu.

ocenił(a) film na 6
mikolaj_lajming